Profiel

Organisatieprofiel
CUMAR is een professionele organisatie die in staat is state-of-the-art marketingexpertise te vertalen naar organisaties en bedrijven.

Oprichter en directeur Celia Noordegraaf beschikt over adequate managementervaring om veranderingsprocessen te kunnen (bege)leiden. Door haar ervaring bij grote organisaties, afgeronde opleiding in strategisch marketingmanagement en uitgebreide netwerk beschikt zij over de competenties om bedrijven en organisaties deskundig te ondersteunen. Haar expertise ligt vooral op het gebied van de cultuuromslag naar marktgericht werken, en de veranderingsprocessen als gevolg van fusies en overnames. Door een evenwichtige combinatie van creativiteit en zakelijkheid weet CUMAR te inspireren en motiveren tot actie en realisatie van doelstellingen.

De naam CUMAR is geïnspireerd op de begrippen cultuur en marketing.
Cultuur: kunst en cultuur, cultuuromslag, organisatiecultuur
Marketing: marketing management van klantrelaties, marketingmix, marktgerichtheid

Marktgerichtheid betekent rekening houden met consument én concurrent en dat succesvol vertalen in alle interne en externe activiteiten van de organisatie. Het gaat om het management van de relaties met alle stakeholders vanuit een attitude waarbij je steeds denkt vanuit de gedachtewereld, behoeften, wensen en de gedragingen van je afnemers. Marketeers denken van buiten naar binnen.
Advocaat van de duivel spelen is hun kracht in het belang van de organisatie.