Identiteitscongres 2014

Op 15 april 2014 vindt inmiddels de 3e editie van Het Identiteitscongres plaats. Met dit jaar als thema Connected Energy. Tibor van Bekkum, auteur van ‘Bouwen aan Organisatieidentiteit’ organiseert dit congres in samenwerking met Adformatie. Hij heeft Celia Noordegraaf gevraagd de casus van het Jeroen Bosch Ziekenhuis te presenteren, waar zij tot 1 april 2014 werkzaam is. Vanaf 1 april is zij als hoofd Communicatie verbonden aan MVO-Nederland. Het congres wordt gehouden in Spant! in Bussum. Voor meer informatie en aanmelding: www.congresidentiteit.nl 

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis is in 2002 ontstaan uit een fusie van drie ziekenhuizen in ’s-Hertogenbosch. Toen Celia Noordegraaf in april 2007 in Den Bosch begon, bleek echter dat van een Jeroen Bosch-gevoel nog absoluut geen sprake was. Intern niet, en extern al helemaal  niet. Gelukkig kon in november 2007 de eerste paal geslagen worden voor een nieuw ziekenhuis, het hoofdmotief voor de fusie. De nieuwbouw werd voor de communicatieafdeling hét vehikel om te werken aan een gedeelde organisatieidentiteit. Daarbij werd gekozen voor een bijzondere marketingcommunicatiemix, waarin relatiemanagement en eventmarketing belangrijke instrumenten waren. Door netwerken te bouwen met bedrijven, patiënten en bezoekers, huisartsen en andere ketenpartners wist de communicatieafdeling een enorme connected energy  te genereren.

Het betrekken van de nieuwbouw in 2011, luidde een nieuwe fase in voor de organisatieidentiteit. Nu komt het aan op daadwerkelijk patiëntgericht en patiëntveilig gedrag. Na het vaststellen van de visie en de missie ‘Werken uit het hart’ startte een proces om te komen tot het internaliseren van de gekozen kernwaarden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2006 - 2024 Cumar | Disclaimer